Nieuws

Nieuwe campagne OIkocredit geeft inzicht in ongelijkheid

Nieuwe campagne OIkocredit geeft inzicht in ongelijkheid

Oikocredit beeld campagne 2023.jpeg

Gelijke kansen voor iedereen bestaat nu nog alleen dankzij AI

De ongelijkheid in de wereld is groter dan ooit. In deze tijd van miljoenenbonussen en Top500 lijsten, leeft 10% van de mensen wereldwijd onder de armoedegrens. Oikocredit, verstrekker van microkrediet, lanceert vandaag een campagne die met behulp van AI benadrukt dat lang niet iedereen gelijke kansen heeft. Iemands geografische en sociale startpunt heeft grote impact op de toegang tot financiering. De succesvolle ondernemer die in de commercial de hoofdrol speelt, kan momenteel alleen bestaan dankzij AI. De campagne is ontwikkeld in samenwerking met Roorda Reclamebureau.

Gelijke kansen

Met de nieuwe campagne wil Oikocredit Nederland aan het denken zetten over de wereldwijde armoede. Het doel is mensen overtuigen dat ze zelf een bijdrage kunnen leveren aan een wereld met meer gelijke kansen bij het opbouwen van een zinvolle toekomst. De verstrekker van microkrediet maakt zich hard voor armoedebestrijding en zelfredzaamheid in Azië, Afrika en Latijns-Amerika. Een microkrediet is een kleine lening aan een ondernemer, Oikocredit investeert met name in landbouw en duurzame energie.

Mooie toekomst

Antoinique de Joode, medewerker Marketing & Communicatie bij Oikocredit, over de campagne: “We willen de grenzen van de technologie opzoeken en laten zien hoe AI kan helpen om sociale kwesties te visualiseren en bespreekbaar te maken. Wat ons betreft een zeer actuele manier om onze boodschap kracht bij te zetten. Wat we zien is een kunstmatige reis naar het mogelijke. Bij Oikocredit geloven we in het samen creëren van een wereld waar succes niet bepaald wordt door je geografische of sociale startpunt. Met deze campagne willen we iedereen uitnodigen deel uit te maken van deze nieuwe wereld. ”

Bekijk de commercial hier:

« Terug