CRS buitenland en/of
Op deze pagina kunt u beiden als rekeninghouders via onderstaand formulier eenvoudig en snel uw fiscale woonplaats, fiscaal identificatienummer en BSN aan ons doorgeven.
Heeft u vragen? Antwoord op veel gestelde vragen vindt u onder het formulier, onderaan deze pagina. Staat uw vraag er niet tussen, neem dan contact met ons op via het e-mailadres nederland@oikocredit.nl of bel ons op 030 234 10 69.
Dank u wel!
Formulier fiscale gegevens en-/of-rekening
Toelichting op het formulier
Bepalen fiscaal inwonerschap
In het algemeen is de fiscale woonplaats daar waar u uw permanente woon- of verblijfplaats heeft. Er zijn echter landen die afwijkende regels kennen. Voor meer informatie kunt u kijken op de website van de Belastingdienst.
Bepalen fiscaal identificatienummer
Dit is het nummer waaronder u geregistreerd staat in de administratie van de lokale belastingdienst en u gebruikt voor de belastingaangifte in dat land. Elk land gebruikt een ander begrip voor dit nummer. In Nederland wordt de term Burgerservicenummer (BSN) gebruikt. Welk nummer u moet gebruiken, kunt u controleren bij de lokale overheid of vinden op www.oecd.org als u zoekt op ‘Taxpayer Identification Number’.
Meest gestelde vragen
-
Mijn BSN is bekend bij de Belastingdienst. Waarom moet ik deze dan aan jullie doorgeven?
Meer vragen & antwoorden lezenUw beleggingssaldo bij het Oikocredit Nederland Fonds kan alleen door de Belastingdienst gekoppeld worden aan uw belastinggegevens wanneer wij ook uw geboortedatum en BSN doorgeven. De combinatie van die twee is specifiek en gebruikt de Belastingdienst ter identificatie voor de vooraf ingevulde aangifte.
-
We hebben een gemeenschappelijke beleggingsrekening. Zijn de gegevens van één van de twee rekeninghouders niet voldoende?
Meer vragen & antwoorden lezenHet betreft een en-/of-rekening die op naam van twee rekeninghouders staat. Omdat beide rekeninghouders gevolmachtigd zijn met betrekking tot de rekening, hebben we de gegevens van allebei de rekeninghouders nodig.
-
Ik heb de door jullie gevraagde gegevens al eerder doorgegeven. Waarom krijg ik nu dit verzoek?
Meer vragen & antwoorden lezenDit kan verschillende redenen hebben:
- Het kan zijn dat meerdere personen binnen uw gezin een belegging hebben bij Oikocredit Nederland, maar dat alleen uw mailadres bij ons bekend is. In dat geval krijgt u voor alle gezinsleden de mail. We hebben de gegevens van elke belegger nodig, dus ook die van al uw gezinsleden.
- Het kan zijn dat u een en/of-rekening heeft en dat we de gegevens van uw partner / mede-rekeninghouder niet volledig zijn of ontbreken.